Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2014

Οι Σωματότυποι

Μακάρι όταν ξεκινούσα να ασχολούμαι με το "πάτημα" να υπήρχε ένας άνθρωπος ο οποίος θα μπορούσε έστω να μου πει πως για το είδος της προπόνησης που έπρεπε να επιλέξω, δεν εξαρτάται μόνο ο στόχος.. αλλά και οι δυνατότητες μου...(προφανές ίσως τώρα που το διαβάζουμε αλλά δυστυχώς ΔΕΝ είναι τόσο στην πράξη)

Βλέπετε οι περισσότεροι φαντάζομαι, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου, ακολουθήσαμε στην αρχή την κλασική φόρμα που δίνει το εκάστοτε γυμναστήριο, υπό τις συμβουλές του (λαπά συνήθως) εκάστοτε "trainer", ο οποίος ανάλογα με το τι θα ήθελες, τίκαρε και συμπλήρωνε ασκήσεις, σετ και επαναλήψεις..

Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, απ' ότι διαπίστωσα τουλάχιστον τα τελευταία 5 ΚΑΙ χρόνια, που ασχολούμαι με το θέμα.Το βασικότερο όλων λοιπών, είναι να γνωρίζεις τι είδους σωματότυπο έχεις, προκειμένου να επιλέξεις και το κατάλληλο πρόγραμμα, ανάλογα με τους στόχους σου πάντα.

Οι σωματότυποι είναι 3:




Πριν ξεκινήσουμε να περιγράφουμε τον κάθε τύπο να εξηγήσω πως κανείς δεν είναι ακριβώς το ένα ή το άλλο.Υπάρχουν τάσεις και συνδυασμοί κατά κύριο λόγο των 2 από τους 3.Κάποιος δηλ. μπορεί να είναι ενδομεσομορφικός, ή εκτομεσομορφικός τύπος κ.ο.κ.

Ξεκινώντας από τα αριστερά...έχουμε:

Ενδομορφικός:

Δεν είναι απαραίτητα χοντρός, αλλά έχει σχετικά "στρογγυλή" εμφάνιση, μαλακό κορμό, μεγάλους γλουτούς και τα συναφή.Είναι οι άσβερκοι που βλέπεις συνήθως στα σιδεράδικα που